Zonta Lillebælt donerer kr.20.000 til Maternity Foundation.

Zonta Lillebælt donerer 20.000 kr. til Maternity Foundation. På et klubmøde i Fredericia donerede Zonta Lillebælt 20.000 kr. til den danske Maternity Foundation, der har kronprinsesse Mary som protektor. Zonta Lillebælt har valgt at støtte Maternity Foundation, idet der p.t. dør ca. 800 kvinder og 14.000 spædbørn i forbindelse med fødsler hver dag, og det arbejder Maternity Foundation for at reducere. Carina Høgsted fra Maternity Foundation fortalte i forbindelse med overrækkelsen af donationen om organisationens prisværdige arbejde, som er iværksat i 2005 på initiativ af en flok unge kvinder, der ønskede at gøre noget for at reducere dødstallet i forbindelse med fødsler i udviklingslandene. Maternity Foundation arbejder med de vordende mødre og børn samt sundhedspersonalet i de enkelte lande bl.a. igennem en app, som blev demonstreret for klubben. En app der i øvrigt er udviklet i tæt samarbejde med danske universiteter.

Fredericia Avisen

Yderligere information kan fås ved henvendelse til formanden: Susanne Bach Bager tlf. 61732301

Kort info om Zonta Lillebælt: Virksomhedsoversigt Zonta Lillebælt, blev chartert den 2. oktober 1986. Klub nr. 1157, Area 01, Denmark Distrikt 13. Zonta Lillebælt, er en klub, der strækker sig mellem byerne Vejle, Horsens, Fredericia, Middelfart, Kolding og mod vest til Billund. I 2018 fik klubben mulighed for navneændring, så klubben kan til gode se de byer og opland vi dækker. Det nye navn er Zonta Lillebælt i dansk tale og ” Zonta club of Littelbelt” i det international rum .